Tuesday 20 February 2018

Persembahan Bulanan JIM KLIA1 (Bahagian Komunikasi dan Korporat)

Setelah belajar memegang, menggoyang dan memainkan angklung selama 3 hari, hari ini, 20 Februari 2018, kumpulan yng baharu sahaja ditubuhkan pada 10 Februari yang lalu dan diberikan nama Simfoni Warisan memberikan persembahan sulung mereka di hadapan ketua besar mereka. Jam 8.00 pagi bertempat di bilik mesyuarat, pasukan ini melakukan latihan akhir sebelum majlis dimulakan. Aktiviti pertama memanaskan tangan, bersenam untuk meringankan pergelangan tangan. Ah...sajer2 jer buat neh. Sebaik sahaja selesai, menuju ke dewan utama untuk majlis dan sempat bergambar terlebih dahulu di hadapan pentas.


Majlis dimulakan dengan nyaian lagu Negaraku dan diikuti dengan Lagu Imigresen Perkasa. Bacaan ikrar dan doa menyambung aturcara majlis. Persembahan slide aktiviti JIM KLIA1 dipersembahkan sebelum boss mereka membuat ucapan....ke taklimat? Panjang lebarnya beliau berucap kat depan tu. Nasib baik siren berbunyi, terus stop. Jantung aku dah mula berdebar...start persembahan pasukan Simfoni Warisan.



Rasa nak jatuh jantung aku...sebaik sahaja muzik dialunkan goyangan G. bermula dan disahut oleh gemersik angklung yang lain. Alhamdulillah ketiga-tiga lagu yang dimainkan berjalan lancar. Satu kejayaan bagi pasukan ini. Tahniah semua! Persembahan mereka diakhiri dengan lagu Gong Xi Gong Xi yang diedit menjadi pendek sahaja.


Sebelum bertolak pulang bergambar beramai-ramai dengan semua ahli angklung dan bos mereka. 


Kami makan tengahari dahulu sebelum bertolak pulang ke Shah Alam. Berasa puas dengan hasil hari ini. bergambar dengan boss pasukan angklung semasa makan sebagai kenangan.



No comments:

Post a Comment