Monday 19 February 2018

Bengkel Angklung Jabatan Imigresen - Sanggar Angklung Part 3

'7.00 pagi saya tunggu cikgu....,' kata Fitri dengan yakinnya. Sudah pukul 7.38 pagi...tak nampak bayangnya pun. Menuju ke flat kediamannya ...masih tak nampak bayang budak ni..jawabnya kena tinggal la. Bertolak ke KLIA tidak menepati masa hari ini, namun alhamdulillah tiba tepat pada waktunya dan memunggah barang untuk masuk ke dalam. Konon nak breakfast kat kedai mamak, asyik turun naik lif tak tentu hala...sudahnya Uncle Sam dan Fatihah dapat bersarapan di sana aku dan Riezwan jadi omputih, breakfast di McDonald. Plak nak jadik cerita, bukan kat situ latihan...dah terpaksa naik semula kereta dan menuju ke tempat yang sepatutnya.


Jam 12.00 tengahari baharu kumpulan ini dibenarkan berlatih dalam dewan, lalu kami menuju ke bilik mesyuarat untuk berlatih terlebih dahulu. Banyak peningkatan ayunan angklung anak-anak imigresen ini namun masih memerlukan banyak latihan dan tunjuk ajar. Maklum baharu sahaja ditubuhkan pada 10 Februari yang lalu dan masuk hari ini kali ketiga mereka menjalani latihan. Sudah boleh dibanggakan.



Penuh yakin menuju ke dalam dewan dan membuat latihan demi latihan. Kali ini berdiri di atas pentas. Masih ada kelemahan di sana sini yang perlu dicantikkan lagi ayunannya. Para pemain masih terus berusaha untuk mencapai tahap yang diinginkan oleh jurulatih. Kipidup boys and girls!



Tergelak besar aku...bila buat latihan penuh...semua sunyi sepi tanpa bunyi. Adoyai apa dah jadi beb?
Post mortem lepas persembahan, mereka kata tak dengar lagu, so tak boleh nak main dengan baik. Oh ya ke? Salah akulah tu, aku cakap kat orang PA System dan cukup bagus volume tu, tak perlu besarkanlah lagi. Takpelah kita berlatih lagi ya esok, jangan gentar, team B BOLEH. Esok jam 7.30 kita praktis lagi ya.


No comments:

Post a Comment