Saturday 24 February 2018

Mesyuarat Agung PIBG SMKTSM Kali Ke 23

Jam 12.30 tengahari aku sudah berada di sekolah untuk membuat persiapan penayangan slide PIBG. Buka pintu dewan sahaja.....terperanjat besar aku dan Riduan, air bertakung di bahagian hadapan pentas dan karpet basah kuyup. Mengerjakan air yang bertakung dan mengangkat karpet yang basah untuk dijemur di  luar supaya kering. Banyak ilmu aku dapat semasa membuat persiapan ini. Thanks Abu Supian. Baharulah aku tahu volume tu boleh diadjust ikut kemahuan kita.





Jam 1.45 petang, anak-anak angklung dah ready di laluan PPDa...bagus mereka mendengar arahan. Senang sekali tugas aku pada kali ini. Bantuan daripada abg2 dan kakak2 senior mereka...menjadi pantas bergerak. Tapi biasalah budak kan....nakal dan bisng sudah menjadi sinonim pada mereka. Cuma kita kena kerap beri teguran dan nasihat untuk mereka sedar semula....insaf sekejap....huhuhuhhu. Doreen kuarahkan untuk mengagihkan kudapan pada anak-anak angklung.


 

Perasmi mesyuarat agong kali ini dirasmikan oleh YB Datuk Ir Kamaruzzaman. Diiring oleh Pengetua dan lain-lain pentadbir ke Bilik Anggerik. Menjamu selera dengan sedikit minuman petang dan kuih-muih sebelum dijemput masuk ke dewan dengan diiringi paluan jidur dan gemersik angklung.


Sebaik sahaja penyampaian sijil untuk AJK PIBG 2017/2018 selesai maka anak-anak angklung naik ke pentas untuk membuat persembahan. Dua buah lagu didendangkan iaitu Gong Xi Gong Xi dan Wanita Terbahagia yang dipopularkan oleh Bunga Cinta Lestari.


Sebaik sahaja tamat  persembahan kami bersedia di dataran untuk bergambar dengan Datuk Kamaruzzaman. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Mengarahkan anak-anak angklung menukar pakaian dan menyimpan semua alatan sementara senior pula menyediakan alatan untuk persembahan esok.


Terbaik semua untuk hari ini. Syabas kepada ahli tingkatan 1, pelapis 1. Walaupun berdebaran,,,,dag dig dug, masih dapat memberikan persembahan yang mantap. Teruskan usaha baik ini ke peringkat yang lebih tinggi.



No comments:

Post a Comment