Friday 11 January 2013

MKB Suku Akhir 2 (Hari Kedua)

Bangun seawal jam 6.30 pagi. Pukul 7.00 pagi semua budak-budak angklung diarahkan turun ke bawah. Bersenam.....berlatih sebelum sarapan pagi tiba.



Bersiap-siap untuk mengambil sarapan pagi di lobi asrama. Spaghetti....ulaaalalalaaa, jadi orang Itali pagi ni. Kuih 2 jenis, kuih tradisional. Jadi orang Malaysia semula. Selesai bersarapan kami bersiap-siap untuk membuat latihan. Anak-anak angklung diminta berkumpul kat kantin asrama. Hanya ruang di situ yang agak luas untuk kami gunakan.


Meja dan kerusi disusun ke tepi dan berkumandanglah suara M.Nasir dan band 6ixth Sense kat kantin tu. Terlompat, terpusing.....budak-budak angklung ni buat latihan. Panas.......tingkap dibuka seluas-luasnya. Sewaktu rehat baru nampak suis penghawa dingin. Walawey...ada aircond rupanya. Jari terus menyentuh suis on! Wahhhh, sejuk nyer!



Latihan diteruskan sehingga jam 12.00 tengahari. Anak-anak angklung diminta berehat dan yang bertugas untuk mengambil makan tengahari akan mengambilnya di lobi asrama untuk diagih-agihkan kepada peserta. Jam 2.00 petang anak-anak angklung diminta berkumpul semula untuk bertolak ke audiotorium perdana untuk latihan. Seperti biasa...menanti dan menanti lagi. Urrggghhhhh.......buhsannya. Penat pun iyaaaa........



Pulak tu ada masalah mikrofon pula. Walawey....hal cam gini pun depa tak leh settle ke. Buhsannya. Besaq punya Angkasa pun tak dapat sediakan permintaan kami yang kecil. Baru kami nak pakai live band....bagilah peluang sikit. Letih melayan semua ni.....sampai demam. Minta Uncle Sam hantarkan ubat. Nasib baik Uncle Sam boleh hantarkan. Balik asrama, lepak ngan bebudak jap kat koridor. Cantik pemandangan dari sini. Uncle tiba bawa ubat. Makan.... Lega sikit. Tido!

No comments:

Post a Comment