Friday 30 November 2018

Festival Permainan Tradisional Selangor 2018


Mendapat info daripada Uncle Sam, kami akan membuat persembahan di Pantai Morib pada jam 9.00 malam. 9.00 malam? Kuulang tanya waktu, takut tersalah taip, tetapi memang betul kami akan start bermain angklung pada jam 9.00 malam. Bertolak ke Morib bersama-sama 'Teman Setia Kami' iaitu Pak Agos. Hujan dah reda tetapi jalan jem tak reda-reda....redha jer lah...tersangkut kat Jalan Kelang Banting hampir satu jam. Buang masa di situ. Alhamdulillah keluar dari Teluk Panglima Garang Waze mengarahkan kami untuk melalui jalan dalam. Kami tiba tepat waktu masuknya waktu Maghrib dan terus singgah di Masjid Morib. Terus memakir kereta di Pantai Morib setelah bertolak keluar dari perkarangan masjid. Anak-anak angklung mengeluarkan alatan dan kemudian terus ke pentas yang disediakan.

  

Setelah selesai kami menjamu selera yang dibekalkan oleh JKKN...nasi lemak hijau, sambal sotong dan telor mata. Sedap kata anak-anak angklung......alhamdulillah. Buat alas perut. Kemudian kulepaskan mereka untuk bersantai sementara di kawasan ini setelah bersiap-siap dengan solekan. Apa lagi adegan bergambarlah seperti selalu.

  

  

Jam 9.15 malam kami memulakan persembahan dimulai dengan lagu Alunan Biola dan diakhiri dengan lagu Poco Poco. Alhamdulillah persembahan berjalan lancar. Aku pun agak malas untuk mengambil gambar malam ni....mode sejuk! 

  





Terima kasih JKKN, Uncle Sam dan Pantai Morib. Kita jumpa lagi di lain majlis, insyAllah. Balik Shah Alam, sesat barat .....perjalanan yang mengambil masa sejam setengah menjadi lebih. Terkeliru dengan susur keluar yang rapat dan jalan agak kelam. Apa-apa pun kami selamat sampai di sekolah jam 11.40 malam dan sempat menghantar anak angklung pulang.



No comments:

Post a Comment