Saturday 3 November 2018

Majlis Graduasi dan Anugerah Cemerlang K.A.W 2018


Majlis yang dirancang secara adhoc....jadi persiapannya pun secara adhoc. Namun alhamdulillah setelah tiga hari menjalani latihan majlis ini dapat direalisasikan pada hari ini. VIP jemputan, Ketua Unit Kokurikulum dari Jabatan Pendidikan Negeri Selangor, Encik Sazali dan Encik Sam Mat Kous dari Wariseni Budaya. 


   
                                                Encik Sazali                                          Encik Sam Mat Kous

Jam 8.30 pagi ketibaan VIP pertama dan disambut oleh Ainaa selaku pengiring VIP hari ini. Tidak lama kemudian VIP kedua kami pun sampai. Disambut oleh Encik Mohd Din, Penolong Kanan Akademik, Puan Nik Aziah Penolong Kanan Petang dan YM Raja Arbaiyah, Penolong Kanan Kokurikulum. Mantan pengetua SMK Taman Sri Muda, Tuan Haji Aznan Kassan pun turut sama memeriahkan majlis.

  

Anak-anak angklung sesi petang mengiringi VIP ke Dewan Anggerik dengan alunan lagu tema James Bond menggunakan angklung dan jidur. Kamera ni buat hal lah pulak. Tengah rakam 'hang'...so tak dapat penuh la....ish! Majlis dimulakan dengan acara bergambar beramai-ramai.


Acara diteruskan dengan ucapan Pen.Kanan Akademik diikuti dengan ucapan dan perasmian oleh Encik Sazali. Persembahan slide aktiviti kelab meneruskan acara majlis dan kemudian penyampaian sijil-sijil. Terdapat dua sidang dan di anatara sidang diselitkan dengan persembahan dari anak-anak angklung tanpa angklung mereka. 

 

 

Tahun ini tiga anugerah disediakan iaitu Anugerah Komitmen Terpuji, Anugerah Seni Emas dan Anugerah Seri Gemilang. Riezwan meragut anugerah satu sementara anugerah dua diambil oleh Faris dan yang terakhir dirangkul oleh Fatin. Tahniah kepada mereka bertiga.


Perjalanan majlis berjalan seperti yang dirancang...alhamdulillah. Cuma microphone sahaja yang buat hal. Sepanjang latihan tak meragam tiba majlis berlangsung...memamng menduga sungguh. Apa-apa pun majlis kami mendapat pujian daripada VIP. Banggalah juga kan....berbaloi penat lelah membuat persiapan.




Abang Syah and the group sempat juga mendendangkan 3 buah lagu dalam majlis tersebut. Terima kasih.




No comments:

Post a Comment