Saturday 16 December 2017

Muzium Kapalselam.....Lagi!

Bertolak ke Melaka bersama-sama van Pak Agos tetapi pemandunya Pak Haji Ismail....bukan Pak Agos. Perjalanan mengambil masa dua setengah jam. Tersangkut sepuluh kimit menghala ke Klebang Besar sebab ada larian marathon. Ingat aku dah nak pusing balik ke jalan yang lain. Alhamdulillah....tergendala sepuluh minit sahaja. Sampai sahaja di Muzium Kapalselam terus menghubungi Uncle Sam dan mengarahkan kami masuk ke dalam muzium untuk membuat persiapan. Kemudian kami bersarapan.


Jam 11.00 pagi kami memulakan persembahan dengan lagu Selamat Datang dan disulami dengan pelbagai lagu rentak dan irama memenuhi cita rasa para pengunjung muzium. Persembahan kami hari ini telah dirakam oleh pihak PERZIM dan diuploadkan ke dalam Youtube di bawah nama MELAKA.


Jam 1.00 petang kami berehat sehingga 230 dan memulakan persembahan semula pada jam 3.00 petang. Sementara menanti persembahan bermula, anak-anak angklung melawat kapalselam. Kali pertama untuk Veronica, Aslinda dan Doreen. 

 

Kami menutup tirai persembahan hari ini pada jam 5.00 petang. Berkemas dan kemudian bertolak pulang ke Shah Alam. 

 

Singgah di R n R Ayer Keroh membasahkan tekak dengan tek tarik dan set roti bakar. Tak pandai rupanya bebudak ni makan telur setengah masak. Menyambuung semula perjalanan setelah kenyang dan berhenti solat di Senawang. Alhamdulillah selamat sampai ke sekolah pada jam 8.45 malam. Terimak kasih Melaka kerana sudi menjemput kami.

No comments:

Post a Comment