Sunday 31 May 2015

Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah (Sesi Petang) 2015

29 Mei 2015 setelah berhempas pulas dari pagi tadi menyiapkan linkungan belon bersama-sama anak-anak angklung di Rumah Hijau, kini tibalah masanya untuk meraikan guru-guru sempena Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah 2015. Pukul 12.30 pm memberikan sedikit taklimat kepada anak-anak angklung untuk mengiringi guru-guru ke pentas utama. Sekejap macam ni sekejap macam tu....ikut perhiasan pentas dan cuaca. Anak-anak silat pula sibuk melakukan rehearsal buat kali terakhir.



Perarakan dimulakan pada jam 2.40 petang. Lewat 10 minit jer...ikut aturcara pukul 2.30 pm. Itupun pasal cikgu-cikgu sibuk berposing kat pentas...yang bersepah-sepah jalan-jalan kena panggil sorang demi sorang sehngga cukup korum. Pengetua dan Penolong Kanan 1 dipanggil dihujung perarakan kami. Bergambar dahulu di atas pentas sebagai kenangan.



Jejaka Terakhir di SMK TSM
Menyanyikan lagu Kami Guru Malaysia.



Membaca ikrar.


Persembahan khas guru-guru......Pentomen lagu Tabik. Terbaeklah cikgu-cikgu semua sporting. Persembahan adhoc saat-saat akhir. Menjadi juga!


Kemudian diikuti dengan gimik ucapan Bonda Pengetua.












Majlis memotong kek!



Persembahan diteruskan dengan persembahan daripada Kelab Angklung Wariseni dengan dua buah lagu My Heart Will Go On dengan lagu Tari Tualang Tiga.



Diikuti dengan persembahan silap mata oleh Encik Zaini Bayang and Famili.



Pelbagai persembahan lagi diteruskan....aku sudah kepenatan sejak semalam hingga majlis dilangsungkan menguruskan persembahan dan gimik serta hiasan. Makan pun tak lalu. Ku gambarkan dalam bentuk gambar sahaja.

Persembahan khas Bonda Pengetua





Anugerah Khas Guru




Apa-apa pun kolaborasi yang baik di antara semua guru dan anak-anak murid untuk menjayakan majlis. Tahniah kepada semua. Berjumpa lagi kita di tahun hadapan.

No comments:

Post a Comment