Thursday 4 June 2015

Global Partnerships Event - University of Wolverhampton

Tempat - Garden Hotel MidValley. 3 Jun 2015 bertolak ke sana dengan menaiki van peberet kami ....van Pak Agus. Jalan agak jem juga...tapi taklah  stuck sangat. Berpandukan Waze mencari lokasi hotel. Bila dah jumpa cari tempat parking pula. Malang bagi Pak Agus...vannya tinggi sangat tak boleh melepasi palang ketinggian ke kawasan parkir kereta. jadi beliau terus pulang ke Shah Alam dan akan datang kembali apabila persembahan kami selesai nanti. Berpusing pusing mencari parking kosong akhirinya di tingkat B8 baharulah dapat...itu pun aku melawan arus merebut parking kosong tersebut. Terus mencari lobi hotel...rasa nak terkucillah pula. Terus menuju ke tandas yang mewah kau.....RM5 tiket masuk. Tapi buleh pakai di whole day for free pas tu.





Mencari anak-anak angklung kat Bankuet Garden 1. Main redah jer ikut sign board. Sampai gak aku kat situ. Bebudak lepak habis kat tepi pentas sementara Uncle Sam mendengar taklimat daripada pengerusi majlis. Aku layan bebudak dan siaplah kami berposing-posing kat situ. Tak lama kemudian Uncle start memberikan taklimat. Buat sedikit persediaan persembahan.





Tengah bersiap-siap sekali lagi dipanggil untuk rehearsal. kali ini bersama-sama para penari dari kumpulan Sanggar Mustika Ventures. Sudah beberapa kali kami membuat  persembahan bersama-sama dengan kumpulan penari pro ini. Pengalaman yang bagus untuk anak-anak angklung. Sebelum membuat persembahan...kami makan dulu!



Pemandangan dari tingkat Cafe hotel
Bersiap-siap untuk persembahan. Budak-budak ku arahkan solekan ditebalkan sedikit kali ini agar tidak kelihatan suram di atas pentas nanti. Macam-macam songel bila diarahkan....yang lelakinya nak disuruh pakai minyak rambut pun susah. Macam mana nak jadi retis ni?

Tekun Si Fitri menyolekkan Riezwan

Sama sibuk dengan penari yang sedang bersiap-siap sama

Ku tunggu dan menunggu....khabar darimu sayang....tak panggil-panggil lagi. Sudah berjaman tunggu dalam bilik ni, lalu kami keluar dan berposing sana sini.





Akhirnya tibalah waktu yang ditunggu-tunggu. Persembahan singkat daripada kami. Hanya dua buah lagu yang didendangkan. Lagu pertama kami berkolaborasi dengan para penari dan lagu kedua persembahan milik kami di atas pentas.


Walaupun singkat...mendapat tepukan gemuruh daripada para tetamu. Terbaiklah anak-anak angklungku. Jom kita balik!








No comments:

Post a Comment