Sunday 30 August 2020

Bengkel Pengenalan Destar, Tanjak & Tengkolok

 Biasanya murid yang datang ke sekolah untuk menuntut ilmu tetapi hari ini cikgu pula yang mencari ilmu. Jam 8.00 pagi bertolak ke Subang dengan penuh harapan. Jam 8.45 tiba ke destinasi yang asing takut juga dengan sekekliling agak serabut. namun setekah terjumpa seorang peserta dan bertanyakan adakah betul destinasi aku ini, aku bertambah yakin.

Jam 9.15 pagi setelah siap mendaftar kami dibawa ke blok sebelah untuk peserta tahap satu. hari ini kami telah diajarkan untuk mengarang 7 jenis destar, 2 jenis tengkolok wanita, 3 semutar dan 5 cara untuk mengikat samping dengan betul.

 

 

Hanya aku seorang sahaja wanita di dalam bengkel tersebut namun masih dilayan sama oleh para peserta termasuklah jurulatih. Semoga aku dapat memanafaatkan ilmu yang dipelajaeri hari ini dalam kelab aku nanti. Insyallah.




No comments:

Post a Comment