Monday 24 June 2019

Santai di P.A.M Part 1

Hala tuju hari ini tidak diketahui ....hanya berpandukan kepada waze sahaja. Jika Waze sesat maka sesatlah kamii gamaknya. Tengok dari situ hanya mengambil masa 30-35 minit sahaja perjalananya. Taklah jauh sangat namun kami tidak mahu mengambil risiko. Kami bertolak seawal jam 4.00 petang untuk ke sana. Dalam pukul 5.00 petang lebih kurang kami tiba di sini. Terlajaklagi.....alahai parkingnya sungguuh terhad. Nasib baik sudah disediakan untuk kami memunggah alatan di dalam.


Setelah menerima taklimat daripada Uncle Sam maka anak-anak angklung bertebaran di dalam bangunan untuk melihat pameran dan membeli bahan pameran yang dipamerkan di situ. Aku tak ketinggalan membeli 2 barang sebagai kenangan berada di sini. Nak tulis apa barangnya....malulah plakss....hahahahahaha.

  

  

Jam 6.30 petang kami menjamu selera dengan sphagetthi dan nasi berlaukkan acar dan ayam goreng. Alhamdulillah. Jam 7.00 petang kamia memulakan rehearsal dengan lagu Selamat Hari Raya Chaca dan berehat seketika untuk menanti azan dan memulakan persembahan pada jam 8.00 malam nanti. Bebudak sakan berposing....tah berapa banykalah gambar dalam kamera tu. Nasiblah jaman neh tak guna kodak. Kalau tak selalu tak cukup la filem.

  

  

Tepat jam lapan malam kami memulakan persembahan. Orang tidaklah ramai sangat hari ini. Kedai kopi pun semua tutup di kawasan ini pada hari Isnin. 12 buah lagu kamii dendangkan dan kemudian menutup tirai setelah staf di situ memberitahu mereka akan menghadiri meeting sekejap lagi. Alhamdulillah, balik awall kami hari ini. So, kita jumpa esok jam 4 petang pula ya.



No comments:

Post a Comment