Tuesday 25 September 2018

Pesta Makanan Tradisional Melayu 2018

Pagi ini bertolak awal ke sekolah untuk mengambil anak-anak angklung. Kami nak ke UPM pagi ini untuk menyertai pesta makanan yang dianjurkan oleh pihak Muzium Warisan Melayu UPM.


Jalan keluar dari sekolah jem teruk....cuba untuk mengelakkan jalan tersebut, rupa-rupanya ada kereta rosak. Huh....jem macam ada kemalangan yang sangat drastik. Sesampai di UPM kami terus mengisi perut. Lapar kata budak-budak ni. Jam 9.00 pagi kami mendaftar dan kemudian masuk ke dalam dewan untuk majlis perasmian. Kami dibekalkan makanan dan minuman lagi.

  

  

Selepas perasmian kami menuju ke bahagian hadapan muzium bersedia untuk mengambil bahagian dalam Kembara Resepi. Memang best acara ni........Sementara menanti anak-anak angklung kembara kami pun kembara di laman muzium.

  


Tak sempat kembara mana pun....anak-anak dah siap. Dapat nombor 1 dan 3 lagi lagi. Tahniah! Tak sangka pula. Datang dengan harapan yang kosong .....balik dengan tangan yang penuh. Alhamdulillah...yang penting anak-anak dapat mempelajari beberapa ilmu dalam masakan tradisional melayu. 

Tempat ketiga
Tempat pertama




No comments:

Post a Comment