Saturday 15 September 2018

Karnival Masjid

  

Hari ni kami bernasyid pula di Masjid Taman Putra Puchong Perdana. Mereka mengadakan karnival dan kumpulan angklung telah dijemput untuk memeriahkan majlis hari ini. Bertolak ke sana dengan menggunakan khidmat Pak Agos pada pukul 12.30 tengahari berpandukan google map. Dalam masa 25-30 minit sahaja kami sampai ke destinasi dengan selamat. Alhamdulillah. Menunaikan kewajipan terlebih dahulu dan kemudian memunggah alatan setelah hujan reda. Kemudian seperti biasa membuat sound check dengan Uncle Sam.

  


Persembahan pertama kami dimulakan pada jam 3.10 petang setelah selesai pakcik pakcik memasang banner kat belakang pentas. 10 buah lagu didendangkan dengan sempurna oleh anak-anak angklung hari ini. Berehat seketika untuk menanti azan Asar. Masa dipenuhi dengan acara makan-makan.




  


5.10 petang memulakan persembahan sesi dua. 6 buah lagu lagi didendangkan dan diakhiri dengan lagu medley. Setelah persembahan berakhir para tetamu mencuba memainkan angklung dan bergambar. Kami....sibuk berkemas dan menyusun angklung untuk event esok pula. Orang-ramai berpuas hati dengan persembahan kami....terutama orang-orang masjid. Alhamdulillah. Percubaan pertama kami di sini dan memberikan hasil yang memberangsangkan.

  

No comments:

Post a Comment