Monday 7 May 2018

Sanggar Angklung SMK TTDI Jaya

Menuju ke SMK TTDI pada pukul 12.00 tengahari setelah menyelesaikan urusan di PPD Petaling Perdana, Sekolah dan ke Komplek PKNS, mencuci rambut dan menghantar t-shirt untuk diframekan kat Ziezack. Singgah kedai mamak untuk mengisi perut. Semua pelanggan kelihatan lelaki, aku jer seorang dalam tu pompuan. Segan juga...tapi aku pun ada duit nak bayar apa yang aku makan. Buat apa malukan. Tak lama kemudian Uncle Sam pun join sama makan. Maka tak keseoranganlah aku. Selesai makan jam 1.15 petang kami menyusuri jalan ke sekolah.

Membuat persiapan di bilik yang disediakan, menyusun angklung-angklung yang diperlukan untuk pilihan lagu yang mereka mahukan iaitu Terukir Di Bintang oleh Yuna. Uncle Sam memulakan kelas dengan mengenalkan angklung dan note-note angklung secara ringkas. Juga cara-cara memegang angklung dengan betul. Sementara aku merakamkan aktiviti yang berlaku. Posing sket juga.

   


Giliran aku pua ambil alih setelah angklung diperkenalkan kepada guru-guru muda ni...adalah sorang guru retro lelaki....besar orangnya. Pada mulanya mereka kurang memahami ayunan angklung tetapi lama kelamaan mereka dapat menjiwai lagu yang dimainkan. Walaupun masih baharu kedengaran gemersik angklung yang digoyangkan oleh mereka. Bertepuk tangan akhirnya mereka diakhir sesi, tahniah cikgu-cikgu berjaya memainkan angklung walaupun baharu 2 jam belajar. Kita jumpa lagi pada hari Jumaat nanti jam 2.30 petang di tempat yang sama untuk memantapkan lagu ayunan angklung cikgu tu.

  




No comments:

Post a Comment