Sunday 25 March 2018

Pesta Teh Tarik 2

Ke Taman Melawati petang ini bersama-sama dengan Cikgu CT, Uncle Sam dan 14 orang nak-anak angklung. Memakai baju korporat berwarna kelabu oren dan perempuan bertudung oren. Berpandukan Waze, menuju ke Food Truck Taman Melawati. Tidak terbayang di kepala aku lokasi tersebut. memang berpandu terus kepada waze...jika sesat waze maka sesatlah kereta kami bertiga ni. Alhamdulillah kami sampai ke destinasi dengan selamat cuma hujan lebat menyebabkan kami terkurung sebentar di dalam kereta.

 

Masuk waktu Maghrib kami masih terkepung dalam kereta dan hujan melai reda. Mengarahkan anak-anak angklung untuk mencari tempat solat dan kemudian makan malam. Taklimat diberikan dan kami akan hanya mengiringi VIP ke meja makan dan kemudian memainkan lagu Negaraku dan Negeri Selangor sahaja. Kuarahkan anak-anak angklung untuk menghafal lagu-lagu tersebut dan sempat juga bergambar dengan Ayahanda Rani Kulup Kipidap Dongibap.....


Bergambar dengan Puan Seri Noor sebelum mengiringi VIP ke meja makan, mendendangkan lagu dan akhirnya bergambar dengan VIP sebelum pulang.



  

No comments:

Post a Comment