Sunday 27 August 2017

Ekspo Jom Kahwin 2

Group B sekali lagi harus bergerak ke Wangsawalk Mall untuk persembahan di Ekspo Jom Kahwin. Tentu mereka masih merasai kepenatan persembahan di Melaka semalam. Syabas kerana dapat mengharungi cabaran yang getir di sana. Ditimpa hujan, tiada bekalan kuasa, menghiburkan para pengunjung yang tidak henti-henti di muzium serta melayani kerenah big boss. Hari ini Ainul dapat menyertai team. Ain Sofea dan Elisa nyaris-nyaris kami tinggalkan. Baiknya Pak Agos pusing semula untuk mengmabil mereka. Perjalanan ke sana mengambil masa 45 minit. Sajer jer aku bawa pelan-pelan tak urgent sangat.

Alhamdulillah parking ada. Van dan Kia parking bersebelahan. Cikgu CT hari ini tak bawa kereta. Cukup sebuah van dan kereta untuk membawa 15 orang pemain angklung Team B ni. Bergerak menuju ke lobi dan menyusun alatan di belakang pentas. Pesanan penaja....berkumpul semula di pentas pada jam 1.30 untuk membuat persiapan akhir. Mesej daripada Big Boss beliau akan lewat sedikit hari ini.

Berselipar jer ko Azrul?

Lepas gian..kecik-kecik tak dapat naik

Membuat persiapan akhir
Jam 2.00 petang tepat kami memulakan persembahan dengan lagu pertama Dikir Puteri. Cikgu CT merakamkan aksi-aksi di bahagian depan pentas sementara aku pi naik tingkat satu mall untuk mendengar dan merakamkan aksi-aksi anak-anak angklung di bawah.




Kami akhiri persembahan dengan lagu How Do You Do/Kanikuly/Jomblo Happy....rancak sket. Siap berkemas kami makan nasi yang dibekalkan oleh penganjur ekspo. Alhamdulillah....pulang ke Shah Alam dengan penuh kepuasan dengan persembahan yang diberikan oleh anak-anak angklung tadi. Terima kasih daun keladi kepada penganjur moga kami dijemput lagi di lain-lain pameran nanti.



No comments:

Post a Comment