Tuesday 22 November 2016

2day in History

Hari yang dinanti ......rakaman. Sejarah untuk Kelab Angklung Wariseni. Setelah mengharungi pelbagai rintangan, onak dan duri dalam dunia seni, hari ini kami dapat merakamkan alunan angklung kelab untuk menjadi tatapan semua. Ini juga merupakan salah satu usaha kami untuk mengumpul dana untuk projek 2017 nanti. Hari ini Cikgu Raxkina, Cikgu Aswar, Cikgu Elsa, Cikgu Haliza dan Cikgu Hasrina membantu untuk membaawa anak-anak angklung ke Taman Tasik Shah Alam dan secara tidak langsung menjadi juru dandan dan juru solek kepada mereka.



Posing memang menjadi amalan kami.




Rakaman lagu Getaran Jiwa....Chong sudah mula nampak goyah. Dia actually tidak sihat namun gagah juga hadir untuk rakaman hari ini. Kurehatkan sekejap untuk dia mengambil nafas. 4 lagu pertama berjalan lancar. Awan mendung mula berarak dengan perlahan-lahan menuju ke arah kami. Akhirnya kami beralah dan berpindah ke Galeri apabila hujan mulai turun.




Terlalu sempit untuk anak-anak angklung beraksi di dalam galeri....kami bertukar tempat lagi berada di hadapan Galeri pula...namun hujan mencemburui kami lagi dan kami terpaksa beralah sekali lagi. Maka rehatlah kami dan bersantap sementara menanti hujan reda.




Akhirnya kami beralih tempat untuk kesekian kalinya. Siap juga akhirnya walaupun macam-macam rintangan dihadapi. 



Tahniah kepada anak-anak angklung. Kita tunggu hasilnya nanti ya.




No comments:

Post a Comment