Sunday 18 September 2016

Pesta Masakan Warisan Melaka 2016 (Siri Jelajah Angklung 1Malaysia 2016)

16 orang anak-anak angklung menyertai jelajah hari ini. Amir anak angklung terakhir yang join walaupun sibuk membuat persediaan menghadapi PT3 tapi masih mampu meluangkan masa bersama-sama anak-anak angklung yang lain dalam persembahan hari ini. 6.45 pagi kami bertolak dengan menggunakan servis van Pak Agus. Perjalanan kami terganggu sedikit oleh hujan dan juga rasa nak terkucil menyebabkan perjalanan jauh tersasar. Nak keluar kat Tol Ayer Keroh terlontar jauh keluar kat Tol Jasin. Alhamdulillah kami masih sempat sampai pada waktu yang ditetapkan. Uncle Sam dah sedia menanti dipenjuru jalan untuk menunjukkan tempat parkir kereta.


Terus memunggah barang-barang dan kemudian membuat persiapan. Sound check dan kemudian mengambil sarapan pagi kami yang telah disediakan oleh pihak PERZIM. Terima kasih daun keladi nanti bagi lagi.



Selepas makan waktu untuk kami berposing. Aksi yang memang wajib. Group photo!


Jam 10.30 pagi kami memulakan persembahan disebabkan ruang kosong atas pentas. Kami menguasai pentas sepanjang majlis dan disertai oleh Juruacara Jalan-Jalan Cari Makan Maria Tunku Sobri dan Wan Maimunah. Sungguh riuh dengan celoteh mereka. Joget lambak dan pelbagai jenis joget lagi berlangsung di hadapan pentas bersama-sama dengan para pelancong yang lau-lalang di situ.









Sempat juga kami bergroup photo dengan pengacara jemputan. Walawey...glamer sekejap beb. Dato Pengarah Muzium Melaka, Chef ADABI pun ada.


Apa-apa pun kami telah memberikan persembahan terbaik kami dalam majlis ini. Lebih daripada 25 buah lagu kami dendangkan. Harap semuanya terhibur dengan persembahan kami. Kita jumpa lagi Melaka.




No comments:

Post a Comment