Friday 30 September 2016

Majlis Makan Malam Amal PIBG SMK Bandar Baru Bangi 2016

Kali kedua menjejakkan kaki ke SMKBBB atas jemputan PIBG sekolah ini pula. Bonda juga yang mencadangkan kepada pihak PIBG untuk menjemput kami. Terima kasih bonda kerana diberi kepercayaan sekali lagi untuk menghiburkan para jemputan yang hadir malam ini.


Kami di tempatkan di Bilik Seni. Selesa juga berada di sini ada privacy sket untuk bebudak angklung bersiap-siap. Kami disambut mesra oleh warga SMKBBB dan diiring ke Bilik Seni. Terus mendapatkan aturcara dan memberikan lagu  minus one yang akan digunakan kepada guru bertugas. Kali ini kami akan bermain di dua tempat yang berlainan iaitu Dewan SMKBBB dan Dataran Bestari. Sebelum menghiburkan para jemputan kami hiburkan perut kami dahulu dan kemudian bersiap-siap untuk persembahan.



Menanti giliran kami untuk menuunjukkan bakat kami kepada warga SMKBBB dan PIBG. Uncle Sam tetap jitu dan hadir untuk memberi sokongan padu kepada kami. Thank you uncle! Posing lagi.


8.30 malam kami bergerak ke dewan. Uncle Sam mewakili kami untuk mengambil sijil penghargaan.


Kami memainkan dua buah lagu selepas perasmian iaitu lagu Getaran Jiwa dan Kancing Suasa. Tepukan gemuruh diberikan kepada kami sebaik sahaja Riezwan mengalunkan not pertama angklung.


Bergegas ke Dataran Bestari untuk menghiburkan murid-murid SMKBBB pula yang duduk di situ untuk menonton tayangan Ola Bola! 4 buah lagu kami mainkan untuk hiburan mereka. Harap mereka semua terhibur.


Tamat siaran di dataran bergegas kembali ke Dewan SMKBBB....baharulah mereka boleh menarik nafas buat seketika. Itulah artis dek Non....menepati masa untuk menghiburkan penonton. Disiplin dan etika perlu dijaga. Tak gitu Pak Ngah? Dua buah lagu lagi kami dendangkan. Kun Anta dan Hore Hore Samba. Sebelum pulang kami sempat bergambar dengan guru-guru  SMKBBB dan Bonda Norlila. 






Bergerak ke Bilik Seni dan post mortem persembahan oleh Uncle Sam. Hari ini kami lewat pulang ke sekolah buat pertama kali. Ramai parents anak-anak angklung call bimbangkan anak mereka. Alhamdulillah kami selamat sampai ke sekolah dan pulang ke rumah masing-masing. Fazli dan Azizi sahaja yang perlu kuhantar pulang. Terima kasih daun keladi bonda .....jangan serik jemput kami lagi,



No comments:

Post a Comment