Tuesday 28 June 2016

Salam Aidilfitri Suria KLCC 3 (Siri Jelajah Angklung 1Malaysia 2016)

28 Jun 2016....kali ketiga kami berada di Suria KLCC untuk membuat persembahan sempena Salam Aidilfitri. Berbaju kurung kuning dan bertudung merah sementara anak-anak angklung lelaki memakai baju melayu kuning dan hitam serta bersamping serba hitam bersulam benang emas. Segak dan bergaya kesemuanya.


malang sungguh hari ini kerana kami kehilangan samping hitam. Maka kuranglah bilangan samping. Nasib baik Bard ada dan kami boleh meminjam samping penari-penari beliau. Aduhai...manalah korang letak samping tu...dahlah cikgu pinjam dari persatuan silat Kenan gantilah ni. Persembahan kami berjalan lancar tidak seperti persembahan kali kedua di sini. Pemilihan lagu yang kami bawa memang kami ambil berat kali ini. Pengalaman banyak mengajar kami.






Para penonton di sini sungguh sporting. Memberikan tepukan yang mengalakkan setiap kali kami selesai memainkan satu-satu lagu. 30 minit kami gunakan masa untuk menghiburkan mereka. Jumpa lagi pada 3 Julai nanti. Persembahan terakhir kami di Suria KLCC sempena Salam Aidilfitri.

No comments:

Post a Comment