Monday 8 December 2014

Majlis Perkahwinan

Hari ini kami membuat persembahan di Bangi majlis perkahwinan anak saudara Bonda Pengetua sekolah kami SMK Taman Sri Muda. Seramai 19 orang anak-anak angklung yang ku bawa hari ini. Anak aku Aan turut sama terlibat untuk membawa mereka ke sana. Sesampai di sana kami disambut oleh tuan rumah dengan mesra. Kami terus membuat persiapan dan membuat sound check. Selesai semua kami mula mengisi perut sebelum memulakan persembahan.




Jam 11.30 pagi kami pun memulakan aksi dengan memainkan sembilan buah lagu


Sementara menanti mempelai tiba kami bersantai di laman dewan sambil makan-makan jajan. Diingatkan juga anak-anak angklung jangan terlalu banyak makan gula-gula nanti jadi hyper....tah hape-hape yang mereka main nanti. Kami mengiringi rombongan pengantin ke dalam dewan dengan paluan jidur dan angklung. Sebaik sahaja bacaan doa selesai maka kami pun memainkan peranan sekali lagi.







Berehat seketika selepas meraikan pengantin dan anak-anak angklung bertebaran sekali lagi mencari jajan. Ish ish ish......agak-agak dah bosan dengan makanan mereka dipanggil naik semula kepentas untuk sesi terakhir pada hari ini.


Sebelum pulang sempat berposing bagai dengan pengantin dan bonda.



No comments:

Post a Comment