Saturday 11 October 2014

Majlis Perkahwinan Mimi dan Isa

Hari ini kami membuat persembahan angklung di Dewan Serbaguna SIRIM sempena majlis perkahwinan Mimi dan pasangannya Isa.  Berbekalkan 19 orang anak-anak angklung...(aku rasa yang paling ramai aku bawa kali ni) menuju ke dewan tersebut.  Sesampai di dewan terus menyiapkan alatan dan bahan yang diperlukan untuk persembahan nanti.


Simple but nice


Selepas memberi taklimat iringi pengantin  membawa kesemua anak-anak angklung bersantap mengisi minyak dulu sebelum memulakan tugas rasmi hari ini.  Sempat juga berposing .....




Selepas makan...kami berposing lagi....ala...takkan tak kenal kami?


Sumpah! Bukan kami yang bocorkan soklan..kami pecahkan angklung jer...

Buang masa di belakang dewan sambil menanti masa berlalu...sedar tak sedar sudah jam 1.30 petang. Terus bersiap untuk menyambut pengantin di hadapan dewan. Bergambar lagi.....!



2.10 petang...pasangan pengantin pun tiba. Kami pun memainkan peranan kami mengiringi pengantin masuk ke dalam dewan. Tetamu yang nak balik tak jadi balik sebab nampak pasukan angklung. Bangga sekejap!





Selepas bacaan doa......anak-anak angklung mula bersedia di atas pentas untuk memulakan persembahan. Para tetamu tekun menanti....aku bertambah saspen. Elsa terus dengan tugasnya mengambil gambar dan merakam video aksi anak-anak angklung.






Sembilan buah lagu didendangkan buat halwa telinga tetamu dan pengantin. Lagu terakhir kami...lagu Kaulah segalanya, mengiringi pengantin memotong kek.



Selesai peranan kami. Sebaik sahaja selesai kami mengambil peluang untuk bergambar bersama pengantin dan meninggalkan memori kami bersama pengantin di dalam autografnya. Terima kasih kerana mengundang kami untuk memeriahkan majlis anda.




No comments:

Post a Comment