Tuesday 7 October 2014

Ekspo Pengantin Malaysia 2014

Berbekalkan semangat yang kental  bergerak ke Bangi Gateway Shopping Mall bersama-sama 17 orang anak-anak angklung. Hampir kesemuanya junior hanya beberapa orang sahaja daripada mereka terdiri dari tingkatan 2. Setibanya di perkarangan mall kami disambut oleh pengacara majlis dan memulakan susun atur alatan di tempat yang disediakan.


Setelah siap kami mengisi perut dulu. Maklumlah bergerak seawal pukul 12.00 tengahari. Memang perut tengah kosong. Kali ini aku membawa Nurhidayah Mohd Pozi sebagai jurukameraku.


Selesai makan menuju ke Restroom untuk membuang apa-apa yang patut sebelum memulakan persembahan. Bersiap-siap kemudiannya untuk memulakan persembahan.


Berdebar-debar juga aku...tak cukup korum. patutnya ada 18 orang tetapi Hanusree di saat-saat akhir baru memberitahu tidak dapat turut serta. Oleh yang demikian...jeng, jeng, jeng.......terpaksalah beberapa orang mengambil alih angklung Hanusree. Kesian mereka. Nasib baik ramai. lagu pertama yang kami persembahkan adalah lagu Bunga Rampai. Sempat juga kami buat intro sebelum persembahan. Tontoni klip ini.




Labih daripada setengah jam kami membuat persembahan. Ramai penonton kami di dalam mall ini. Ada yang rakam dari mula hingga selesai persembahan kami. Dapat juga kami beberapa tempahan persembahan di sekitar Bangi. Alhamdulillah....pengalaman berguna untuk anak-anak angklung junior ni. Walaupun terdapat beberapa kelemahan, insyAllah akan dapat dimantapkan dalam latihan-latihan yang diadakan. Terima kaseyyyyy semua!

No comments:

Post a Comment