Sunday 28 August 2016

Bazar Seni Selangor 2016 (Siri Jelajah Angklung 1Malaysia 2016)

Bergerak ke Pantai Morib lewat 15 minit disebabkan Chong lewat sampai. Hari ini aku membawa 18 orang nak-anak angklung kesemuanya. Tingkatan satu 4 orang, tingkatan dua 11 orang dan tingkatan empat 3 orang.Anak-anak angklung tingkatan tiga dan lima seddang sibuk menghadapi percubaan PT3 dan Peperiksaaan Percubaan SPM. Hari ini khidmat Pak Agus dan Cikgu CT digunakan. Kami menggunakan Jalan Kebun untuk ke sana. 30 minit dihabiskan untuk melintas Jalan Kebun. Banyaknya lampu isyarat dan bam kat jalan so kenderaan tak leh jalan laju-laju seperti biasa.


Perjalanan kami hanya mengambil masa 1 jam 15 minit untuk sampai ke destinasi. Uncle Sam dah call dan meminta kami menggunakan jalan lain untuk masuk dan memakirkan kereta. Terus memunggah barang dan alatan dan menuju ke Dataran Morib. Disambut mesra oleh krew-lrew disana. Sejurus barang diletak anak-anak angklungku lepaskan untuk menikmati keindahan Pantai Morib sementara aku, Cikgu CT dan Uncle Sam isi perut dulu. Budak-budak ni sempat melalak bersama-sama artis jalanan kat pantai. Lantak ko la dik Non.


Jam 4.15 petang semua menuju semula ke khemah utama. Budak-budak dah mula bersiap-siap untuk membuat persembahan. Cikgu CT membantu makeup budak -budak ni. Sempat lagi berposing.



Sebaik sahaja persembahan Qasidah selesai maka kami mula mengambil tempat untuk memulakan persembahan selama 45 minit. Pantai Morib...get ready!



Jam 5.00 petang kamu memulakan persembahan dengan lagu Joget Gila Bayang. Persembahan world dari kami. Pelbagai bahasa dan rentak lagu kami mainkan pada hari ini. Persembahan kami menaarik ramai pengunjung untuk duduk sebentar di khemah yang disediakan untuk menyaksikan persembahan kami.





Kami menutup tirai persembahan dengan lagu Warisan yang dipopularkan oleh Allahyarham Sudirman Haji Arshad. Berkemas! Masih lagi sempat untuk berposing...


Bergambar bersama-sama artis veteran Encik Mubarak dan Encik Amran
Siap berkemas tibalah masa untuk makan! Yey.....hari ni kami makan nasi ambeng. Makanan jawa....Chong...1st time kot aku rasa makan makanan ni. Pengalaman buatnya.


Selesai soru...kami menuju ke kereta. Setelah barang dan alatan dimuat masuk ke dalam kereta, menuju ke pantai sekali lagi untuk menunjukkan aksi-aksi gersang kami. Yeah!




Selamat tinggal Pantai Morib. Jumpa lagi.


1 comment:

  1. Ayat paling power..Chong lambat...next time jgn lewat yea...hihihi

    ReplyDelete