Friday 26 February 2016

Bazar Warisan (Siri Jelajah Angklung 1Malaysia)

26 Februari 2016....mendapat jemputan ke Taman Warisan Pertanian, Putrajaya untuk persembahan angklung. Alhamdulillah...bertambah pengalaman anak-anak angklungku. Bertolak ke sana tepat jam 11.00 pagi dan tiba sebelum tengahari. Mencari Encik Najib dan bertemu dengan Cik Seha yang menguruskan bahagian persembahan. Setelah mendapat maklumat kulepaskan anak-anak angklungku menjelajah taman bersama-sama kamera. Inilah aksi mereka.





Fazli mengadu lapar. Kuberi anak-anak angklungku makan tengahari. Hari ini mereka menunaikan kewajipan di surau taman sahaja. Takut hendak kulepaskan jauh-jauh, nanti tak sampai semula ke taman tepat pada waktu. Jam 2.20 petang kuarahkan anak-anak angklungku bersiap.



Penantian.....memang telah biasa. Setelah menanti lebih kurang 4 jam maka bermulalah persembahan kami yang seadanya. PA sytem mantop! Dengar kesemua angklung anak muridku. Anak-anak Jepun pun seronok bermain bersama-sama.









Penat menanti dan bermain.....makan time. Kami bedal semua. Alhamdulillah. Kenyang dan gembira kami melangkah pulang. Terima kasih Taman Warisan. Jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment