Tuesday 13 November 2012

Pameran Inspirasi Alam

Kali ini kami berkampung selama 2 hari di Kraftangan, Jalan Conlay Kuala Lumpur. Kami dibawa ke sana oleh sifu kami Encik Sam. Seperti biasa Pak Agus menjadi pengangkutan rasmi kami untuk ke sana.
 
Hari pertama 4 November 2012, jam 9.00 pagi kami sudah berkumpul di bangsal menanti Pak Agos tiba. Tepat 9.30 pagi, van pun bertolak dan kami sampai di kraftangan pada pukul 10.30 pagi. Selepas meletakkan mengeluarkan alatan kereta di parkir. Tak mahu ke mana harus dituju dan Encik Sam dihubungi. Ok....pentas ada dua, dalam dan bahagian luar. Kami di arahkan ke bahagian luar.
 
 

Setelah bersalin pakaian, anak-anak angklung mula menyolekkan diri. Pak Andam dan Mak Andam mula memainkan peranan masing- masing.


 
Jam 12.15, kami dipanggil untuk membuat sound check, seperti biasa Sifu memberikan kata dua sebelum melepaskan kami di atas pentas.


Kami pun memulakan persembahan...dari satu lagu ke satu lagu. Pukul 1 tengahari kami pun rehat untuk menghormati waktu zohor. Selepas itu kami diarahkan berpindah ke bahagian dalam komplek pula disebabkan hujan.
 


Bab pertama selesai, kami membawa diri ke Cafe untuk makan tengahari pula. Yeh...yeh!


 
Pukul 2.00 petang sesi kedua bermula semula. Persembahan diteruskan walaupun bilangan penonton boleh dibilang dengan jari. Tidak mengapa kerana ini merupakan satu latihan buat kami juga. Sebelum memulakan persembahan sempat kami menonton persembahan daripada satu band veteran. Sempat juga mereka menemuramah beberapa orang budak-budak angklung ni.




 

Selesai membuat persembahan...kami pun berkemas dan minum petang di cafe sekali lagi. Pak Agos menanti kami dengan setia. Jam 6.00 petang kami pun bergegas pulang. Esok kami akan datang kembali.

No comments:

Post a Comment