Saturday 7 September 2024

Tautan Ukhwah : Athirah & Farhan

Majlis ini kami telah ditempah awal oleh Puan Yati. Beliau menghetahui kelab ini daripada jemputan perkhawinan di Acre Puchong pada tahun lepas. Setelah berbincang dengan pihak mempelai dan emcee pada hari itu, kami memulakan persiapan persembahan dan kemudian menjamu selera sebelum memulakan tugasan. Lagu pertama yang didendangkan adalah lagu Masing-masing yang dipopularkan oleh Ernie Zakry. Pertama kali kami dendangkan lagu ini di hadapan orang awam.

Seterusnya, jam 12.15 pm kami mengiringi ipengantin masuk ke dalam dewan dan kemudian mempersembahkan Tari Bunga Rampai. Kami menyambung persembahan petang tersebut dengan alunan lagu-lagu pengantin menggunakan gemersik angklung. Persembahan kami mendapat sambutan hangat daripada para tetamu, ada yang menghampiri dan menyatakan "rare". Alhamdulillah semuanya terhibur. Hari ini aku berseorangan dan Joananne selaku ahlii yang paling senior dalam group hari ini menjadi pembantu.

Selesai bergambar dengan mempelai kami berkemas untuk pulang, hujan pula. Berebut-rebut masukkan angklung dan jidur ke dalam van. Sempat juga kami mengabadikan kenangan ber'photobooth' dan melekatkan gambar kami di dalam album kenangan pengantin.






No comments:

Post a Comment