Tuesday 18 July 2023

Mesyuarat Agung Tahunan Luar Biasa PACSU

Booking lama dah dibuat oleh adik aku, Juliana untuk majlis ini. Persiapan dibuat pada saat-saat akhir disebabkan aku tersalah percaturan menggira minggu. Nasib baik budak-budak alert. Kesemua 14 orang ahli angklung yang kubawa adalah senior. Tak sempat untuk aku melatih junior pada kalil ini disebabkan percaturan yang salah.


Sampai di dewan, terus aku membuat persiapan di tepi dan kemudian berehat di bilik VIP yang dibenarkan untuk kami rehat sementara menunggu majlis berlangsung. Bersarapan dengan mee goreng, karipap dan donut. Air mineral sahaja. Alhamdulillah.

Jam 11.00 pagi kami bersedia untuk memulakan sambutan tetapi pada jam 12.00 tepat baharulah angklung bergemersik di dalam dewan IPK ini. Lagu iring yang kami gunakan tema James Bond. Selesai iring kami berundur untuk mendengar perasmian majlis. Selesai perasmian sewaktu sesi bergambar berlangsung kami bersedia untuk menghiburkan para tetamu. Lagu lejen kami mulakan iaitu lagu Getaran Jiwa. Terpana dan terpaku semua orang dengan alunan angklulng kami.





Majlis selesai jam 2.00 petang dan kami pun mengundurkan diri dengan dibekalkan makanan yang melinpah ruah dan beg sebagai cenderahati dari PACSU. Terima kasih daun keladi. Jangan serik panggil kami lagi.




No comments:

Post a Comment