Saturday 1 February 2020

Raikan Cinta : Amanda dan Hazim

Nak Dewan Melur tetapi menghala ke Dewan Melati,...kosong sahaja dewan, tinggal bungga manggar sepokok depan pagar...rupa-rupanya salah dewan. Tempat betul di seksyen 7 tetapi di Dewan Melur rupanya. Sesampai sahaja depan dewan kami disambut dengan muka garang emcee hari tu....not a single words about our performance..alamak. Takde mikropon la maknanya. Alahai....acapkali persembahan kami dalam persembahan perkahwinan ginilah ceritanya. Alhamdulliah taklah besar mana dewannnya makanya satu mic pun dah memadai.

  

 

Jam 11.15 pagi kami makan dan kemudian bersiap-siap untuk membuat persembahan santai sementara menunggu pengantin tiba. Kami iringi dengan lagu Inang Cina dan diikuti dengan persembahan Bunga Rampai. Acara memotong kek kami sertai dengan lagu Sedetik Lebih. Kami berehat seketika selepas acara memotong kek dan makan lagi dan lagi.

  



Jam 2.00 petang kami meneruskan persembahan dan berakhir pada jam 3.00 petang. Lagu bonus Selamat Harijadi bagi tetamu yang terpilih sambutan hari lahirnya pada Januari yang lepas. Nasib baik aku bawa skor lagu tu....bolehlah budak-budak ni mainkan. Jam 3.30 petang kami makan sekali lagi dan berangkat pulang pada jam 4.00 petang setelah bersalaman dengan tuan rumah dan mendapat jajan kami. Terima kasih daun keladi ya tuan rumah.



No comments:

Post a Comment