Monday 15 January 2018

Bank Muamalat Award Ceromony

Pertama kali ke Sime Darby Convention Centre. Hanya memandu van Pak Agos dan Cikgu CT menjadi kalendan hari ini. Berpandukan waze cikgu CT terus memandu laju ke destinasi. Sesampai ke destinasi mulut melopong bulat dan besau.....ooooooo.....ni dia rupe nyer convention terbilang gemilang neh. Uncle Sam sudah menanti kami di dalam untuk membuat rehearsal. Alamak....Riezwan ni, buat spoil lak. Wey...naper pakai selipar? Kaki Riezwan sakit masa....kena ekzos motor, dah plak tu tak g klinik.

 

Siap rehearsal kami pun mengarahkan anak-anak angklung bersiap-siap dan kemudian memastikan diri dibawa turun ke cafe untuk makan malam. nasi goreng udang special...ada sate. Sedap. Rezeki anak-anak angklung malam ini.

 

Jam 7.00 malam bersedia untuk memulakan persembahan. Sebaik sahaja azan maghrib selesai kami mula mengalunkan irama untuk menghiburkan para tetamu sebelum majlis bermula. Alunan angklung dihentikan seketika sebaik sahaja ucapan dimulakan dan lagu Congratulation dimainkan apabila nama pemenang award diumumkan.

 


Kami bergegas masuk ke dalam dewan untuk membuat persiapan di dalam pula. Majlis makan malam bermula dan diringi dengan gemersik angklung. Pelbagai rentak dan lagu kami dendangkan malam itu. Ramai peminat juga rupanya kami neh...perasan sekejap! Bergerak balik ke Shah Alam jam 10.30 malam dengan penuh kepuasan setelah dapat menhirup air sejuk mejuk. Dahaga neh.

 



1 comment:

  1. Lewat diposkan...sudah lupa bab ini. nasib baik Fatihah ingatkan.

    ReplyDelete