Tuesday 19 September 2017

Malam Pesona Citra Kasih Pengetua Cemerlang Malaysia 2017

Setelah berhempas puls berlatih bersama-sama dengan dua orang penyanyi adhoc kini tibalah masa untuk kami merealisasikan persembahan yang agak berlainan sedikit kali ini. 4 buah kereta digunakan untuk membawa anak-anak angklung ke Nouvelle Hotel hari ini. termasuklah Cikgu Zahidah Comey turut terkena sumpahan ini. Terima kasih ya Comey! Menurunkan anak-anak angklung di hadapan lobi hotel dan kemudian memakirkan kereta. Memang sempit. Tapi rezeki tak perlu parking jauh ada ruang kosong di tingkat asas. Melihat persekitaran dewan sebelum memulakan susunatur alatan. Mendengar briefing dari host majlis bebudak kat bawah berposing.


Setelah siap berkemas kami pun menyusunatur alatan dan memberi taklimat kepada anak-anak angklung.



Jam 5.30 petang mengarahkan anak-anak angklung bersiap-siap. Azrul....memang mendebarkan. Tak bawa seluar persembahan. Dah terpaksa memakai seluar hitam cikang dia. Nampak pelik sesangat. Cik Zahidah membantu solekan anak-anak. CT dan aku pula memakaikan samping anak-anak angklung. terus-terusan posing lagi sambil mulut aku membebel-bebel. Marah ada, geram ada, nak gelak pun ada....semuanya menguasai diri petang ni.



Jam 6.30 petang kami ke Cafe hotel untuk makan malam pula.


7.00 malam terus memulakan sound check dan latihan nyanyian untuk Chong dan Ahila. Nampak gementarnya Chong dan lupa lirik. Saspen ni....


Jam 8.30 malam kami memulakan persembahan dengan iringan VIP ke dewan bankuet. Diteruskan dengan lagu Negaraku dan mengusai makan malam dengan lagu-lagu evergreen. Tiba saat-saat saspen. Nyanyian solo dari  dan Chong. Alhamdulillah berjalan lancar walaupun Chong lupa lirik tapi dibantu oleh teman duetnya, Ahila








Menyelam sambil minum air....Cikgu CT dan Zahidah Comey mula menjaja CD dan VCD kelab. Lumayan....para pengetua menyokong kelab dengan membeli sambil menderma kepada kelab ini. Alhamdulillah. Kami akhiri persembahan malam ini dengan lagu medley PM kami. Sebelum pulang sempat bergambar dengan VVIP dengan muka yang mengantuk!




No comments:

Post a Comment