Sunday 8 May 2016

Tenby Schools Carmina Burana (Siri Jelajah Angklung 1Malaysia 2016)

Mendapat 10 tiket ke persembahan orkestra di Petronas Philharmonic, Menara Berkembar Petronas pada 8 Mei yang lalu. Bertolak ke sana pada jam 4.00 petang ditemani Uncle Sam. Awal kami tiba di sana ...jalan pun taklah jem sangat. Maklumlah hari Minggu. Parking pun senang dapat, tidak jauh dari tangga pula. Kamera kuserahkan pada anak-anak angklung untuk merakamkan kenangan.



Masuk ke KLCC Suria....ramainya manusia. Uncle Sam nak ke tandas. Berposing lagi kami.



Menghala ke dewan philharmonic. Wow....memang wow. Tapi sayang tidak digunakan untuk mempamerkan persembahan tradisional. Kami bergambar lagi.



Berlegar-legar di sekitar KLCC Suria sementara menanti masuk ke dalam dewan. 15 minit sebelum bermulanya persembahan kami mula memasuki dewan. Tempat duduk kami telah dipenuhi oleh peserta pula. Beralih ke  bahagian lain. Nampak  gayanya bergerak lagi kami ni. Akhirnya kami dibawa ke suite khas. Maka berpecahlah kami dimasukkan ke suite-suite khas. Fulamak tak sangka kami mendapat seat yang terbaik.






Memang persembahan yang terbaik daripada peserta persembahan. Ternganga mulut dengorkan persembahan mantap mereka walaupun bijik butir bahasa lagu yang dinyanyikan tak faham. Entah berapa lama mereka berlatih agaknya untuk event ini. Satu pengalaman yang sangat berharga untuk anak-anak angklung yang turut serta petang ini.



Selesai persembahan kami keluar untuk menikmati jamuan ringan yang disediakan untuk para tetamu yang hadir.



Sempat juga bergambar di luar sebelum kami pulang ke Shah Alam.




Selamat tinggal Kuala Lumpur. Suria KLCC tunggu kami datang lagi di bulan Ramadhan nanti untuk membingitkan mall dengan gemersik angklung kami.


No comments:

Post a Comment