Thursday 31 March 2016

Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 2015 (Siri Jelajah Angklung 1Malaysia)

Bas Sekolah Sukan Seksyen 11 mengambil kami petang 29 Mac 2016 untuk ke MAEPS menyertai raptai majlis.  Kali ketiga rasanya kami menaiki bas sekolah ini. Pertama sekali sewaktu ke Sungai Nibong, kali kedua tak ingat dan ini kali ketiga ke MAEPS.



Beberapa kali membuat sound check dan aku entah mengapa minggu ini banyak membuat kesilapan yang tidak sepatutnya. Boleh CD minus one yang hendak digunakan kutinggalkan dalam kereta KIAku. Terkial-kial memikirkan cara terbaik untuk menggantikannya. Last last aku guna lagu Dikir Puteri. Alhamdulillah setelah mendengar lagu dari hp Riezwan aku mula terfikir untuk email lagu tersebut kepada pengurus PA System dan akhirnya berjaya.



Pagi Rabu 30 Mac 2016, sekali lagi menuju ke MAEPS dengan bus Sekolah Sukan Seksyen 11. Risau sepanjang perjalanan takut lambat sampai. Kukerahkan anak-anak angklung bersiap di dalam bas.


 Sesampai di dewan kami bersarapan dahulu. Sakan anak-anak angklungku mengisi perut...macam makan tengahari. Selambak nasinya. Siap sahaja bersarapan kami ke Bilik Media yang dikhaskan untuk kumpulan persembahan untuk membuat persiapan.


Kemudian menanti giliran untuk membuat persembahan. Posing sana sini lagi. Sempat bergambar bersama-sama Tuan Haji Aznan Kassan, Pengetua kami lagi.



Berbaris kemudiannya menanti nama kumpulan disebut untuk naik kepentas. Bergambar lagi.


Naik ke pentas dan terus dengan penuh keyakinan anak-anak angklungku memulakan persembahan. Aku yang kat bawah ni rasa sungguh gementar untuk mendengar ayunan pertama mereka, tanda mereka akan sukses atau kecundang dalam perjuangan seterusnya. Alhamdulillah, ayunan yang mantap dari mula hingga akhir lagu. Syabas anak-anak angklung SMK Taman Sri Muda Hebat!




Kami kemudian terus berposing sana sini sebelum menikmati juadah makan tengahari dan kemudian pulang ke Shah Alam dengan penuh kegumbiraan. Yey!






No comments:

Post a Comment