Friday 19 April 2024

SHARP : Gegaran Gaya Raya

Bertugas di sini hari ini dengan tema SHARP : Gegaran Gaya Raya. Kami berbaju mustard hari ini yang baharu di beli di TikTok dan Shoppee. Just nice sampai. Anak-anak KAW Team seramai 17 orang kubawa hari ini dan 3 orang guru termasuk aku. Persembahan sepatutnya dimulakan pada jam 5.20 petang tetapi apabila kami sampai pada jam 4.00 petang mesyuarat masih belum selesai. Maka kami lepak di tepi dewan dahulu. 


Sempat juga kami mengambil 36 cucuk sate untuk diberikan kepada anak-anak angklung sebagai alas perut. Setelah menunggu selama 3 jam baharulah kami dapat mengayunkan angklung kami selama 20 minit. 2 lagu medley disediakan dan setiap satunya mempunyai masa 9-10 minit yang mengandungi pelbagai lagu Hari Raya dan diselitkan beberapa lagu pelbagai bahasa. Berpeluh-peluh Shafiejan nak menghabiskan kedua-dua medley tersebut. Secara keseluruhannya permainan angklulng mereka adalah baik.  


Jam 7.30 malam kami beransur pulang dan dapat membawa bekalan laksa dan air avocado. Setelah siap menyalin pakaian beberapa orang anak-anak angklung kubawa pulang ke rumah mereka masing-masing. HP Alisha dan Charonnica pula tertinggal dalam van Cikgu CT. Nasib baik Alisha masih menyimpan nombor telefon mamanya. Dapatlah dia menghubungi mereka. Terima kasih semua. Jangan lupa minggu depan kita adalah show di Bukit Jalil!


No comments:

Post a Comment