Wednesday 6 March 2024

WCB Womans Day Hi Tea : Royal Bedouin

Persembahan kali ini unik sedikit. Buat pertama kalinya kami membawa 4 orang ahli untuk menggemersikkan angklung di sini. Amar, Syafiq, Farhanis dan Shaqila memainkan peranan penting hari ini di sini. Kami rasa event ini amat mencabar kami oleh kerana kami agak terlewat untuk membuat persiapan persembahan. Maklum skru nak dipasang dan kawasan agak sempit. Dua tiga kali kami beralih tempat untuk keselesaan para pemain.

Kami memulakan aksi dengan gimik lagu Wanita yang dinyanyikan oleh Rossa. Nasib tidak menyebelahi kami hari ini, mic tak berbunyi sewaktu memulakan nyanyian. Hancurnya hati kami, tapi para tetamu maklum dengan kesilapan ini. Bunyi angklung sayup-sayup mengiringi nyanyian vokal Farhanis dengan baik sekali.

Kami dapat rehat sebentar dan mengalas perut makan nasi lemak yang dibeli pagi tadi. Setelah itu kami bersedia semula untuk mendendangkan 4 buah lagu lagi semasa mereka makan nanti. Lagu-lagu yang digemersikan adalah Ibu, Woman, Sorga di Telapak Kaki Ibu dan Srikandi Cintaku. Emcee juga tidak menyebelahi persembahan kami. Sewaktu didendangkan emcee sibuk pula nak menyampaikan ucapan dan maklumat. Panjang pula tu penyampaiannya...sehingga pada lagu terakhir aku meminta DJ berhenti sebentar untuk memberi laluan kepada emcee untuk bercakap.





Kami polanh dengan mengharungi jem yang sangat giler petang tu. Lantas aku minta cikgu CT hanya menurunkan mereka di sekolah dan terus pulang ke rumah masing-masing. Kami terpecah di dalam perjalanan pulang dalam kesesakkan lalu lintas. Aku keluar melalui Subang Jaya sementara cikgu CT meneruskan perjalanan mengikut lebuhraya NKVE.

No comments:

Post a Comment