Tuesday 30 January 2024

Karnival Eksplorasi STEM Negeri Selangor 2023/2024

 



Tugasan kami bermula pada 28 Januari 2024 dengan mengangkut semua peralatan dan bahan pameran serta persembahan. Dua tuga kali pusing jugalah untuk menguruskannya termasuk membantu rakan sepameran Farahiya. Nasib baik dia ada, banyak juga bahan kami pinjam untukmerealisasikan tempat pameran kami. Apa kena mengena angklung dengan STEM? Ada......angklung juga mempunyai inovasi tersendiri walau diperbuat daripada buluh sahaja.

29 Januari kami terlibat dengan pameran untuk hari pertama dan juga persembahan perasmian majlis. Kami dendangkan pelbagai lagu sebagai halwa telinga semasa mereka menikmati jamuan makan. Dua buah lagu turut dinyanyikan oleh Joannane iaitu lagu yang dipopularkan oleh Siti Nurhaliza PErcayalah dan Sisa Rasa oleh Mahalini. Pameran kami turut mendapat sambutan daripada para pengunjung.

30 Januari, kami menyambung pameran kami untuk hari terakhir. Kali ini Reshma, Levialin dan Farhanis sahaja yang bertugas. Namun sewaktu mengemas, Naufal turut membantu kami di kabin. Kerjasama...itulah kata kunci yang utama membuatkan kerja-kerja mengemas kami berjalan lancar dan siap dengan cepat.

Pengalaman yang amat berharga untuk kelab. Moga kami diberikan peluang lagi untuk menyertai pameran yang lain.











No comments:

Post a Comment